Středeční den nám začíná přesunem do Verony.  Máme zabookovaný kemp, takže nám odpadá starost s hledáním ubytování. Zapisujeme se a jdeme se do centra, které je z kempu vzdálené jen cca 10 minut pěšky. Venku je pařák jako blázen a jsme durch ještě než tam dojdem. 😀 Moc jsme si toho o Veroně nehledali, takže jsme rádi za mapku, kterou jsme dostali na recepci kempu.

Verona je krásný město, ale doporučuju navštívit jí třeba na jaře. Vyhnete se davům turistů a hlavně tomu šílenýmu vedru v rozpálených uličkách. My si už po chvilce bloudění městem sedáme do restaurace, dáváme si oběd a Aperol a užíváme slunečníku nad hlavou.

Miluju Italský uličky a jako většina holek jsem taky trochu romantická duše, takže i když mě srdce táhne spíš do přírody, Verona mě okouzlila. Škoda jen že hlavní památky, jako třeba Juliin balkón jsou asi neustále v obložení turistů tlačících se pro nejlepší fotku. Měli jsme tu možnost vidět na balkonku žádost o ruku a i když pro mě je to docela klišé a vadilo by mi mít tolik čumilů, bylo to vlastně docela romantický.

Vedro bylo ten den tak úmorný, že i Kuba, kterej nesnáší nákupy mě nabádal, abych se šla podívat do každýho druhýho obchodu s klimatizací 😀 Naplánovali jsme si, že si koupíme víno a dobrůtky a lehneme si s tim někam do parku. Realita byla ale jiná. V centru Verony neni nikde žádnej pořádnej park (nebo jsme ho jen nenašli?) a všude kde je na mapách zeleno, je ve skutečnosti hnusná vypálená tráva na kterou si člověk v šatech sednout nechce. 😀 No trošku nám to překazilo plány, ale nakonec jsme si poradili. I když sýry už byly skoro grilovaný a bublinky teplý 😀
Na příchodu do kempu jsme si oba nejvíc užili sprchu, nohy hore a studený pivo! 😀
Večer jsme si rozložili deku, snědli a vypili skoro všechny naše zásoby, hráli karty a prostě jen tak byli. A já byla v ten moment strašně strašně šťastná za to, že tu spolu jsme a vychutnáváme si kouzlo týhle chvíle.
Ráno se přesouváme do Benátek. Výlet nám začíná tím, že jedeme autobusem do centra na černo 😀 Oba jsme mysleli, že si koupíme lístky u řidiče a ono ne. Hlavou mi běhalo jak asi mají v Itálii vysoký pokuty, ale naštěstí jsme to nezjistili. A cestou zpátky si radši koupili lístky předem. :))
Názory na Benátky se u lidí dost liší, nám se ale líbilo. I když jsme brouzdali bez cíle a asi jsme kvůli tomu neviděli spoustu věcí. Určitě proto doporučuju si pro návštěvu Benátek vymezit víc času. My si na to v rámci roadtripu vyčlenili jeden den a podle mě by si zasloužily víc pozornosti. 🙂
Pokud se chcete v Benátkách dobře a levně najíst, určitě zajdete do Venice pasta’s academy. Je to sice rychlé občerstvení, ale dovnitř si můžete sednout (pokud budete mít zrovna štěstí jako my a bude místo) a těstoviny vyrábí přímo před vámi. Navíc za 6 euro porce, kterou já ani nesnědla. Pokud nemáte zrovna chuť na těstoviny, v nabídce mají i pizzu a různé bagetky.
Po jídle jsme chtěli pokračovat v brouzdání uličkama, ale bohužel nám začalo dost pršet. Poprvé za celý týden během dne, sama tomu nevěřim! 😀 Déšť nás vyhnal zpátky do kempu, kde jsme si aspoň odpočinuli a užili si večer v místní restauraci. Miluju Itálii a jejich jídlo (a víno?) ještě víc! 🙂
Páteční výlet původně vůbec nebyl v plánu, ale vzhledem k tomu, jak rychle jsme stihli naše první zastávky, zbyl nám jeden den k dobru. Srdce nás táhlo zpátky do hor, takže když jsme jeden večer narazili na fotku krásně modrýho jezera Lago di Sorapis, bylo jasno.
Auto jsme zaparkovali ve vesnici Cortina d’Ampezzo a vydali se na trek. Začátek trasy jsme museli najít podle článku na internetu, protože ve vesnici není Sorapis nikde značené.
Cesta nahoru trvá asi dvě hodinky a celou dobu se můžete kochat nádhernými výhledy. Pro nás to bylo něco neuvěřitelnýho a už během cesty jsme věděli, že tenhle výlet byl ten nejlepší nápad.
Když jsme přišli k jezeru, úplně nám vyrazilo svojí barvou dech. Voda je tak nádherně mléčně modrá, že bych se na ní dokázala dívat hodiny. Trošku mě mrzí že počasí nebylo na koupání, ale třeba nás to aspoň přivede jednou zpátky.
V místní chatě jsme si dali polívku a byli příjemně překvapený, že na to jak jsme vysoko, mají docela hezký ceny. Chvilku jsme nechali odpočinout nohy a pak pelášili zpátky k autu. Cestou nás chytl slejvák, ale naštěstí až v té lehčí a míň klouzavější části treku, takže nám to vlastně vůbec nevadilo.
Když budete mít cestu do Itálie, určitě se jeďte na jezero podívat. Já asi v životě nic hezčího neviděla a už teď se těším, až se do Dolomit vrátíme.:)
Na poslední noc jsme si domluvili sraz s kamarády z Prahy, kteří taky končili svůj roadtrip.
Koupili jsme dobroty na gril, našli klidný místo kde přespíme a poslední noc si užili ve společnosti tatranskýho čaje a prošlýho Italskýho vína. 😀 Povyprávěli jsme si navzájem naše zážitky a postřehy z cest a shodli se, že tohle je ten nejlepší způsob dovolený, jakej jsme si mohli vybrat.
Spát jsme šli poměrně pozdě, ale ráno byl na můj rozkaz budíček brzo, abychom si užili co nejprázdnější jezero, kam jsme měli namířeno. Aby ten poslední den nebyl úplně bez problému, tak se nám během večera vybila baterka u auta a pak jsme vjeli do cyklistickýho závodu. 😀 Naštěstí jsme nikoho nezabili a jen jsme museli čelit jednomu nas*anýmu Italovi, kterýmu jsme krapet udusali trávu pro krávy, když jsme se snažili vyhnout davům cyklistů. 😀
Nicméně všechno dobře dopadlo a my před osmou ráno dorazili k jednomu z nejznámějších Italských jezer.
Lago di Braies je hodně turistickej hit a na místě to podle toho taky vypadá. My tam naštěstí byli brzo a ještě jsme si ho stihli užít skoro bez lidí.. O hodinu a půl později už se na nás valily davy lidí, na mole se stála fronta na fotku, a na jezeře plavalo tolik lodiček, že už trochu ztrácelo svoje kouzlo.
Lodičku si můžete půjčit na hodinu za 25e a na půl hodiny o něco levněji. My jsme tuhle možnost nevyužili a radši poslední peníze utratili za dobroty, který jsme si přivezli domů. :))
Na parkovišti u supermarketu jsme si dali poslední společnou svačinu a „hurá“ domů.
Aklimatizace zpátky do pracovního a Pražskýho režimu byla těžká, ale tak to prostě bývá. Já už se teď těšim, co vymyslíme příště! Máte tipy, kam na víkendový výlety do přírody?